انواع مختلف مقوا و کاربرد آن کدامند؟

جعبه های مقوایی یکی از موارد رایج است که تقریباً در همه خانه ها یافت می شود. اگرچه ممکن است، مردم هر روز از آن ها استفاده کنند، اما اطلاعات کمی در مورد انواع، طرح ها و کاربرد آن دارند. انواع مختلف مقوا را در این مقاله برای شما آورده ایم.

انواع مختلف مقوا کدامند؟

هر آنچه را که خریداری می کنید در یک جعبه مقوایی قرار می گیرد. این جعبه ها، اگرچه از کاغذ ساخته شده اند، اما مقاومت و محافظت قابل توجهی در مورد کالای موجود در آن ایجاد می کنند. کاغذهای مقوایی را می توان به طور گسترده در مقوای جامد ، مقوای صلب و مقوا راه راه طبقه بندی کرد.

مقوای سفت و محکم:

مقوای صلب همان چیزی است که در جلد سخت کتاب ها، جعبه های کفش، جعبه های تلفن همراه و حتی پازل استفاده می شود. با فشار دادن ورق های کاغذ کرافت با چسب بین هر لایه کرافت ساخته می شود. بسته نرم افزاری، فشار داده می شود تا ضخامت مورد نظر حاصل شود. این تخته محکم انعطاف پذیر نیست و بیشتر در بسته بندی محصولات طراح استفاده می شود. علاوه بر این، این لایه با کاغذ قابل چاپ است که پس از آن طراحی می شود تا ظاهر منحصر به فرد خود را ایجاد کند.

مقوای جامد:

به این ها تخته های کارتن تاشو یا جعبه تاشو نیز می گویند که نسبتاً نازک است و در قسمت خارجی آن یک پوشش صاف دارد. این ماده در درجه اول برای بسته بندی خرده فروشی که بر روی سطح آن لوگو شرکت و تبلیغات دیگر چاپ می شود، استفاده می شود. این ماده همچنین معمولاً در بسته بندی مواد آرایشی، غلات، محصولات غذایی، سی دی های نرم افزاری و غیره استفاده می شود. این نوع مقوا نسبتاً انعطاف پذیر است اما تحت فشار یا وزن کمی خراب می شود، اما برای لایه خارجی آن مقاومت در برابر آب ایجاد می کنند.

مقوای راه راه:

مقوا راه راه از چسباندن راه راه بین دو تخته آستر ساخته می شود. ساختار موج دار همان چیزی است که به آن استحکام می بخشد، و آن را برای بسته بندی و حمل اقلام ایده آل می کند. مقوا راه راه انواع مختلفی دارد که بعداً در مورد آنها بحث خواهیم کرد. با این حال، قوی ترین مقوا راه راه، از سه ماده راه راه بین چهار لایه تخته های آستر ساخته شده است.

جعبه های مقوایی تک جداره:

رایج ترین جعبه های عمومی هستند. برای اقلام سنگین صنعتی، جعبه ها به طور معمول توسط شرکت ها سفارش داده می شوند.

انواع دیگر مقوا شامل مقوای کرومو و مقوای طراحی می باشد. مقواهای کرومو در خرده فروشی ها مانند زیر یقه ها، دکمه های سر دست، داخل پیراهن های مردانه تاشو و غیره استفاده می شود. مقوا طراحی یک مقوا نازک، صاف و سفید است که برای اهداف طراحی استفاده می شود.

انواع مختلف مقوا موج دار کدامند؟

مقوا های موج دار از سه ماده تشکیل شده اند: متوسط ​​راه راه، کاغذ آستر خارجی و کاغذ آستر داخلی. کاغذ موج دار یا فلوت شده بین کاغذ آستر چسبانده می شود و به آن استحکام و مقاومت می بخشد.

انواع کاغذهای مورد استفاده در ساخت مقوا راه راه:

آسترهای تخته موج دار معمولاً از آسترهای کرافت یا تست ساخته می شوند. کرافت از درختان چوب نرم ساخته شده است که حاوی الیاف بکر است و باعث استحکام و همچنین چاپ آسان تر می شود. کرافت متداول ترین کاغذ برای آستر بیرونی محیط راه راه است. کاغذهای بوش آزمایشی کاغذهای بازیافتی هستند که دارای دو لایه هستند. و به اندازه کرافت قوی نبوده و چاپ آن ها آسان نیست. به اندازه کرافت کارآمد نیست اما ارزان تر است، از این رو در آستر داخلی استفاده می شود.

کاغذ آستر دوباره از دو لایه ساخته شده است. لایه زیرین بر روی محیط فلوت چسبانده می شود در حالی که یک لایه پوشش ظریف خارجی برای کمک به چاپ اضافه می شود.

گرچه آسترهای کرافت و تست معمول ترین کاغذهای آستری هستند، تولیدکنندگانی هستند که از انواع دیگر کاغذ نیز استفاده می کنند. در اینجا سایر نمرات کاغذی که برای آستر استفاده می شود وجود دارد: کرافت، تست دو، تست سه، تراشه، کاملا سفید، تاپ سفید، کرافت خالدار، صدف خوراکی، نیمه شیمی و مبتنی بر زباله

از کاغذهای نیمه شیمی و زباله برای ساخت فلوت استفاده می شود و نه به عنوان آستر.

وزن کاغذ در GSM

کاغذهایی که برای آسترها استفاده می شوند دارای وزن مشخصی هستند. انواع متداول وزن کاغذی که برای آسترهای کرافت استفاده می شود عبارتند از: 125، 150، 200 و 300 GSM.

GSM  مخفف گرم بر مربع متر می باشد.

وزن مخصوص برخی از کاغذها برای فلوت عبارتند از:

  • 90 فلوت مبتنی بر زباله GSM (تمام فلوت های مبتنی بر زباله 100٪ مواد بازیافتی هستند)
  • 105 فلوت مبتنی بر زباله GSM (رایج ترین استاندارد فلوت)
  • 112 GSM نیمه شیمی و فلوت مبتنی بر زباله
  • 150 GSM نیمه شیمی و فلوت مبتنی بر زباله
  • 175 شیمی نیمه GSM

در نتیجه، جعبه های مقوایی موج دار بیش از آنچه که به چشم می خورد وجود دارد! جعبه های مقوایی، علم متفاوتی در تولید، دارند و صنایع حمل و نقل توجه زیادی به نوع جعبه مورد استفاده برای یک محصول خاص دارند. صنایع تجارت الکترونیکی نیز به نوع جعبه های مورد استفاده برای نوع خاصی از محصولات توجه می کنند تا از هزینه های اضافی بر روی وزن جعبه و همچنین ابعاد آن جلوگیری کنند. شرکت ها می توانند صرفاً با استفاده از نوع مناسب جعبه مقوایی برای نوع مناسب محصول، مبلغ قابل توجهی پس انداز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با کرج کارتن 09355071115